راهکارهای مراقبت و آموزش کودکان در سنین مختلف

طبیعتا یکی از مهم ترین نیازهای جامعه کنونی آموزش و تربیت افرادی آگاه در جهت نگهداری از کودکان آن جامعه است چرا که کودکان امروز تضمین کننده آینده بهتر فردای آن جامعه خواهند بود .

فراهم نمودن محیط مناسب و توجه به رشد همه جانبه کودکان در توانایی یادگیری و ادراک و چگونگی عملکرد مغز کودکان موثر است .

این موضوع کاملا اثبات شده و مبرهن است که کودکانی که از مراقبت های دوران کودکی بهره برده اند در مقایسه با کودکانی که به امر مراقبت و آموزش آنها توجه چندانی نشده است آمادگی بهتری برای ورود به مهدکودک و دبستان و متعاقبا ورود به جامعه را دارند و درصد موفقیت بالاتری را در امر یادگیری و برخورد با محیط پیرامون خود دارند.

راهکارهای مراقبت و آموزش کودکان در سنین مختلف

آموزش کودکان در سنین و دوران مختلف و متفاوت

آموزش کودکان در سنین اولیه رشد از امور بسیار مهم و حیاتی است که به کودکان چگونگی تعامل با افراد مختلف را یاد میدهد .

علل رشد نامناسب کودک به دو دسته علل عضوی و علل غیر عضوی دسته بندی می شود.

علل عضوی : همانطور که نام آن بیان کننده است نشان از وجود نقص عضوی از بدن کودک دارد.

علل غیر عضوی : شامل مشکلات مربوط به دوران شیر خوارگی – مشکلات خانوادگی – مشکلات اجتماعی و اقتصادی و مشکلات مربوط به تغذیه و ...

حق طبیعی هر کودکی است که در محیطی شاد زندگی کند و احساس کند که مورد علاقه و توجه والدین است و والدین هرگونه تلاشی در جهت رفاه برای او انجام ی دهند و تغذیه مناسبی داشته باشد و ...

در دوران تولد تا 3ماهگی کودک میبایست با قراردادن اسباب بازی هایی با رنگ های جاذب در بالای تخت و مسیر نگاه کودک و همچنین صحبت کردن با کودک توجه او را جلب کرد.

در دوران 3 تا 6 ماهگی باید فنون نشستن و توانایی تحمل وزن بدن و توانایی ارتباط به کوذک آموزش داده شود به عنوان مثال هنگام خندیدن و یا گریه کردن به کودک عکس العمل نشان دهید و بدین وسیله او را به برقراری ارتباط تشویق و ترغیب کنید .

در دوران 6 تا 9 ماهگی با کودک صحبت کنید و او را تشویق کنید که به سمت صدا بچرخد .

در دوران 9تا 12 ماهگی مداد و کاغذ در اختیار کودک قرار داده و او را به کشیدن نقاشی تشویق کنید و یا بازی هایی که برای کودک شیرین و قابل توجه است را انجام دهید .

در دوران 1 تا 3 سالگی انجام کارهای روزانه را به کودک آموزش دهید مثلا روش صحیح مسواک زدن را به او آموزش دهید و یا به او یا دهید چطور مداد را درست در دست بگیرد تا بتواند نقاشی بکشد. هنگامی که با شما صحبت میکند به او توجه کنید و در نهایت آرامش پاسخگوی سوالات مداوم و مکرر او باشید .

در دوران 3 تا 5 سالگی به او یاد دهید که اشیا پیرامون خود را بر اساس اندازه و یا رنگ منظم کند. با او کتاب بخوانید و کارهایی از این قبیل که به تدریج کودک با داشتن علم تعامل وارد اجتماع بزرگتر از خانه شود و بتواند انسان موفقی باشد .

در آخر شما عزیزان جهت نگهداری از کودک در کرج و تهران می توانید با دفتر خدمات پرستاری در کرج شهرآرا ارائه دهنده خدمات اعزام پرستار کودک در کرج تماس حاصل فرمایید.ارائه خدمات به شما همشهریان گرامی افتخار ماست...

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید